Τα Καινοτόμα Προγράμματα και οι Δράσεις Ευέλικτης Ζώνης του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2013-1417/6/2014
0 Comments
Η Γ’ τάξη, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2013 - 14 υλοποίησε το πρόγραμμα «Δημιουργώ και μαθαίνω». Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά, με την καθοδήγηση της δασκάλας τους, δημιούργησαν πρωτότυπα έργα, ήρθαν σε επαφή με καινούρια υλικά και τεχνικές αναφορικά με τις κατασκευές και, τέλος, διασκέδασαν μαθαίνοντας. Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την προβολή του βίντεο, αφήστε το για λίγη ώρα σε παύση, ώστε να το φορτώσει.
Η καλή και σωστή ανάγνωση αποτελεί βασική προϋπόθεση τόσο για την ανάπτυξη κριτικής σκέψης, όσο και για τη μαθησιακή εξέλιξη. Με αυτό το σκεπτικό η Δ' τάξη υλοποίησε τη χρονιά που μας πέρασε πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας με βασικό εγχειρίδιο το "Μάγκα" της Πηνελόπης Δέλτα. Διπλό το όφελος, αφού από τη μία τα παιδιά ανέπτυξαν την αναγνωστική τους ικανότητα και από την άλλη ενθουσιάστηκαν με τον πρωταγωνιστή και το ύφος της συγγραφέως. Η Β' Τάξη ασχολήθηκε με τη Φιλαναγνωσία. Σκοπός του προγράμματος ήταν η καλλιέργεια της αγάπης για τα βιβλία. Έτσι, όλη τη χρονιά τα παιδιά διάβασαν βιβλία, αλλά και έπαιξαν παιχνίδια και πραγματοποίησαν δραστηριότητες με αφορμή τα βιβλία. Έμαθαν να διαβάζουν, να δραματοποιούν και να αφηγούνται ιστορίες, να εικονογραφούν ένα βιβλίο, καθώς και να οργανώνουν τη βιβλιοθήκη της τάξης τους, επισκεπτόμενα τη βιβλιοθήκη των Φηρών. Το πρόγραμμα αυτό υλοποιήθηκε από τους μαθητές της Α’ τάξης, οι οποίοι ήρθαν σε επαφή με το έργο και τη ζωή κάθε ζωγράφου ξεχωριστά και στη συνέχεια έγινε αναπαραγωγή των έργων με διάφορες τεχνικές και υλικά. Έγιναν ασκήσεις παρατηρητικότητας και φαντασίας, ομαδοσυνεργατικές δραστηριότητες, καθώς και ασκήσεις μνήμης, έκφρασης και οραματισμού. Επίσης, έγιναν εισαγωγικές δραστηριότητες για τη συμμετρία και δημιουργία ιστοριών με έναυσμα τους πίνακες, που συνδέθηκαν, μάλιστα, διαθεματικά, με τα Μαθηματικά και τη Μελέτη Περιβάλλοντος. Τη φετινή χρονιά το ολοήμερο υλοποίησε το πρόγραμμα "Μετα-μορφώνομαι με τη μαγεία του κουκλοθέατρου". Ξεκίνησε γνωρίζοντας την κούκλα και το κουκλοθέατρο, μέσω προβολών βίντεο. Τα κάθε παιδί έφτιαξε την κούκλα του με ανακυκλώσιμα υλικά. Στο τέλος, οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, έγραψαν σενάρια και έπαιξαν κουκλοθέατρο στα πλαίσια του σχολείου. Αυτή τη σχολική χρονιά, οι μαθητές της Ε΄ τάξης «ταξίδεψαν» την ώρα της Ευέλικτης Ζώνης με το βιβλίο «Το δωμάτιο που ταξιδεύει» της Μάρως Βαμβουνάκη. Το μυθιστόρημα διαβάστηκε συστηματικά στην τάξη. Κάθε κεφάλαιό του ήταν ένα ταξίδι σε μία ιστορία, μύθο, παραμύθι. Μετά την ολοκλήρωση ενός κεφαλαίου, οι μαθητές ασχολούνταν με τη συγκεκριμένη ιστορία, βλέποντάς την σε ταινία ή ακούγοντας, τη μελοποιημένη έκδοσή της ή διαβάζοντάς την ολοκληρωμένη. Στο τέλος κάθε κεφαλαίου πραγματοποιούνταν κάποιες δραστηριότητες με τη μορφή quiz (Ακολουθούν πιο κάτω). Τα κουίζ του βιβλίου:Κεφάλαιο 1: Κεφάλαιο 2:
Οι μαθητές της Δ' και της ΣΤ' τάξης υλοποίησαν μαζί το πρωτότυπο πρόγραμμα "Σπίτι όσο χωρείς και κάμπο όσο θωρείς". Έκαναν από κοινού έρευνα, συλλέγοντας πληροφορίες τόσο για τα μοναδικά υπόσκαφα της Σαντορίνης όσο και για τις αγροτικές ασχολίες. Γνώρισαν ήθη και έθιμα, αρχιτεκτονικές τάσεις και τοπικές καλλιέργειες. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους μπορούμε να το δούμε μέσα από τις φωτογραφίες που τα ίδια τα παιδιά τράβηξαν. Φωτογραφίες και κείμενο: Μαθητές και μαθήτριες Δ' και ΣΤ' τάξης Αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα με την προβολή του βίντεο, αφήστε το για λίγη ώρα σε παύση, ώστε να το φορτώσει.
|
Καινοτόμα
|